Sunday, June 2, 2013

Maikuu mõtted kokkuvõtvalt I osa

Lugesin möödunud kuul 1997 aasta aprillikuist üldkonverentsi Ensigni.  Mis ma oskan öelda...ma armastan üldkonverentse!
Kohe esimene kõne pani mind mõtlema.  "...we are building for the long term." Mu isa on ehitaja.  Talle on alati meeldinud ehitada selliseid hooneid, mis püsiksid.  Kvaliteet peab olema tagatud.  Vahel tuleb mõni asi uuesti teha.  Kui ma olin noor, ei saanud ma aru milleks.  See tundus raiskamisena, eriti aja raiskamisena.  Nüüd ma mõistan!  Me ehitame sarnaselt ka oma elu, iseennast, oma perekonda, kogudust, naabruskonda, ühiskonda.  Prohvet rääkis muidugi templite ehitamisest "We are trying to build in such a way and in such places across the world that these houses of the Lord may stand and serve through the Millennium.".  Minu jaoks oli see sõnum perekonnast. 

President Boyd K. Packeri kõne oli äärmiselt inspireeriv "...the study of the doctrines of the gospel will improve behavior quicker than talking about behavior will improve behavior." Kui keegi veel kahtleb selles, et miks peaks lastele/lastega lugema pühakirju, siis tema sõnad "Practical values, useful in everyday life, are found in the scriptures."  Me ei pea teadma kõike kohe, usk saab alguse soovist ja siirast küsimusest, millega me Isa poole võime pöörduda.  Ma olen seda ise kogenud.  Ma sain vastuse Joseph Smithi prohvetiks olemise kohta samal päeval, mõni tund enne ristimist.  Mul oli suur soov teada tõde.  Ma olin palvetanud mitmeid kordi ja arvasin teadvat, või pigem usaldasin neid kes mind õpetasid ja tundsin, et nende tunnistus oli siiras.  Aga tol päeval mõistsin, et ma ei või saada ristitud enne, kui ma ise tean, et see mida ma olin kuulnud ja lugenud, oli tõsi.  Ja ma sain vastuse.  Ma olen mõelnud nende peale, kes aina õpivad, ent kunagi ei suuda jõuda tõeniNad on inimesed, kelle mõistus on rikutud ja kes on kõlbmatud usu poolest. (2. Timoteose 3:7,8) 

Õde Pingeari kõne oli tõeliselt hea.   Sealt on isegi raske mida välja tuua.  Enda pere jaoks sain küll mõned praktilised nõuanded/meeldetuletused. 
1.  Planeerida paremini oma pere asju, seada konkreetseid eesmärke.
2.  Pidada regulaarselt perenõukogu. 
“You need more than your own wisdom in rearing [your children]. You need the help of the Lord. Pray for that help and follow the inspiration which you receive” (“The Fabric and Faith of Testimony,” Ensign, Nov. 1995, 89).
"Now, love them, take care of them. Fathers, control your tempers, now and in all the years to come. Mothers, control your voices, keep them down. Rear your children in love, in the nurture and admonition of the Lord. Take care of your little ones, welcome them into your homes and nurture and love them with all of your hearts” (Gordon B. Hinckley, Salt Lake University Third Stake conference, 3 Nov. 1996; in Church News, 1 Mar. 1997, 2).

President James E. Fausti tsitaat ütleb kõik:  "The father and mother are equal partners with different roles in nurturing and teaching their family members on the journey to immortality and eternal life." 





No comments: